Horizontaal en verticaal transport

Home
Kranen

American
Demag
Faun
Gottwald
Grove
Krupp
Liebherr
Sennebogen
Spierings
Overige

Vrachtauto's
Evenementen
Mammoet
Wat is er nieuw?
Wat komt er?
Links
Over mij & contact
Wallpapers
Gastenboek



LR 1750 Riga-Baumann.

Begin 2007 moest er zwaar hijswerk verricht worden bij Keppel-Verolme in de Botlek. Hoofdaannemer voor het hijswerk was Mammoet welke er 2 LR 1750's neerzette, namelijk nummer 800 van Mammoet zelf en de LR 1750 van Riga-Baumann.
Na een tijdje wachten kwamen de eerste delen van de kraan al aan, namelijk het broekstuk van de jib en een deel van de sprenkels.

Een paar dagen later kwamen ook de andere delen van de kraan aan en er werd direct begonnen met het opbouwen. De LR 1750 van Mammoet stond al reeds opgebouwd. Er stonden diverse trucks van Riga welke onderdelen gebracht hadden. Als eerst deze oude maar fraaie Mercedes 2650.

Hiervoor stond een MAN 26-502 geparkeerd.

Later kwam deze Mercedes Actros 1843 nog even buiten de poort wat spanbanden controleren.

Op het terrein van Verolme zelf stond onder meer deze overbekende Mercedes 3250. Op de achtergrond is al te zien dat de LR 1750 al ver opgebouwd is.

Het zwaarste stuk dat gehesen moest worden was een module van 700 ton. De module zou aangevoerd worden door een grote drijvende bok en worden afgezet op de kade. Vervolgens pikten de 2 LR 1750's een kant aan en de drijvende bok de andere kant en werd de module op zijn plek gehesen. Helaas heb ik geen foto's van dit hijswerk.

Nadat de module geplaatst was werd de LR 1750 afgebroken en afgevoerd, de LR 1750 van Riga werd omgebouwd met enkel hoofdmast en moest nog enkele hijsjes doen samen met een LR 1350/1 van Mammoet. Vervolgens werd ook de LR 1750 uit het dok getakeld en kon deze gereed gemaakt worden voor transport.

Op deze foto is te zien dat de koppelingen voor de Scheurle aslijnen al bevestigd zijn.

Later in de avond zou de Titan van Baumann komen om de kraan op te halen.

Op de parkeerplaats stonden wederom enkele trailers beladen met onderdelen van de kraan.

Rond een uur of 7 reed ik nog even langs en toevallig reden ze toen net de combinatie buiten de poorten.

Met de transport begeleiders werd de route doorgenomen, voor mij een mooie gelegenheid om wat foto's te maken. Helaas was het al donker en was het niet al te goed verlicht.

De laatste foto die ik nam voordat de combinatie naar het Ruhrgebied vertrok voor zijn volgende klus.

Go to Top

  Design en Vormgeving: Emiel - © 2004 - All rights reserved. (best weergegeven bij een resolutie van 1024 x 768)