Horizontal en vertical transportation

Home
Cranes

American
Demag
Faun
Gottwald
Grove
Krupp
Liebherr
Sennebogen
Spierings
Others

Trucks
Events
Mammoet
What's new?
Preview
Links
About me & contact
Wallpapers
Guestbook



LTM 11200-9.1 Van Marwijk.

It was long known that Van Marwijk would get the first LTM 11200-9.1. Because of some politics Al Faris got building nr. 000 and Mammoet also got theirs before the Van Marwijk unit. Late october 2008 the crane stood infront of the gates in Zouterwoude.

The LTM 11200-9.1, simplysaid 112, is a 1.200 ton mobile crane with a 100m telescopic boom. For heavy lifting work a struttboomhead have to be place on the 50m boom. For higher lifting heights an extra 50m can be put inside the basic 50m boom. It is not possible to fit a luffing jub ontop of the 100m boom.

The crane has a stunning 88.000 different configurations so I can't go into detail about each different on.
In my eyes this crane is only a 1.000 ton crane since this crane can only pick the 1.200t at a 2.5m outreach while other cranes are rated at 3m outreach.

It also can't go on the road with it's boom fitted. Van Marwijk transports the 100m teleboom on a extentable Nooteboom counterweight trailer.

Last weekend Van Marwijk held an demonstration day for the 112. The crane was rigged with 100m boom, strutboomhead, 6m extension + extenzers, 30m luffing jib, 202t counterweight and YSL guying system.

The huge stack of counterweight.

Het was een zeer geslaagde demo-dag waar een hele hoop volk op af kwam

LTM 11200-9.1 Van Marwijk.

Het was al lange tijd bekend dat Van Marwijk uit Zoeterwoude de eerste LTM 11200-9.1 zou krijgen. Door wat politieke spelletjes kreeg de Al Faris eenheid bouwnummer 000 en werd ook de Mammoet NL kraan eerder uitgeleverd. Eind oktober was het dan toch zover, de kraan kwam aan in Zoeterwoude.

De LTM 11200-9.1, kortweg 112, is een 1.200 tons mobiele kraan met een telescoopmast van 50 of 100m. Voor het zware hijswerk wordt de 50m mast gebruikt met een vakwerk kopstuk. Mocht een hoge hijshoogte wenselijk zijn dan kan er in de 50m mast nog eens 50m extra bijgestoken worden. Het is dan niet meer mogelijk om hier een beweegbare jib op te zetten.

De kraan heeft maar liefst 88.000 verschillende configuraties dus het is ondoenlijk om hier alles neer te zetten. In principe heeft de kraan een capaciteit van 1.000 tons want de 1.200t pakt de kraan enkel op 2.5m vlucht terwijl de andere telekranen op 3m vlucht bepaald zijn.

Tevens neemt de kraan zijn eigen mast niet mee tijdens transport, bij Van Marwijk wordt deze momenteel vervoerd op een 6 assige uitschuifbare Nooteboom ballasttrailer.

Afgelopen weekend hield Van Marwijk een presentatie voor de 112, de kraan stond opgebouwd met 100m mast, vakwerkkop, 6m verlenging + extenzer, 30m beweegbare jib, 202t ballast en YSL afspanning.

Gigantische berg ballast.

It was a very nice day for an demonstration and a lot of people attended.

This is how the crane has to extended the mainboom when fitted with a long luffing jib, not necessary for this jib length.

Go to Top
.

Dit is de stand waarin de kraan uit moet schuiven mocht er een langere jib op komen, voor deze jiblengte niet nodig.

Go to Top

  Design : Emiel - © 2004 - All rights reserved. (best viewed at 1024 x 768)