Horizontaal en verticaal transport

Home
Kranen

American
Demag
Faun
Gottwald
Grove
Krupp
Liebherr
Sennebogen
Spierings
Overige

Vrachtauto's
Evenementen
Mammoet
Wat is er nieuw?
Wat komt er?
Links
Over mij & contact
Wallpapers
Gastenboek



Tanken verplaatsten te Botlek Rotterdam.

Eind july 2007 had Nederhoff de opdracht om 7 opslagtanks te verplaatsen in de Botlek. Het betrof hier om 5 grote en 2 kleinere tanks welke enkele honderden meters verplaatst dienden te worden om daar weer geplaatst te worden. Nederhoff huurde een ruspkraan in bij Mammoet om de tanks weg te pakken en op SPMT's te zetten.

Oorspronkelijk zou het werk gedaan worden met een LR 1350/1 met superlift. De LR 1750 was tijdens het project ook beschikbaar en om het werk makkelijker te maken werd de LR 1750 met 35m hoofdmast en 28m beweegbare jib opgebouwd. Dit is de kortst mogelijke uitvoering met beweegbare jib. Om de kraan op te bouwen stond de AC 200-1T van Nederhoff opgebouwd met alle ballast.

Langs de weg stonden diverse wagens te wachten om gelost te worden.

Nadat het broekstuk door de AC 200-1T gemonteerd werd, werd deze aan het A-frame van de kraan bevestigd.

De volgende wagens stonden alweer klaar met onderdelen van de jib, namelijk het broekstuk en de kop.

Tijdens transport blijven de sprenkels ingeschoren met een dunne kabel, tijdens het opbouwen wordt de dikke kabel aan deze kabel vastgemaakt en wordt met de inscheerlier de dunne kabel uit de sprenkels getrokken en zit de dikke kabel op zijn plek.

De kraan moest op een krappe locatie opgebouwd worden, het spoor moest vrij blijven en er moest strak langs de tanks opgebouwd worden.

De onderste sprenkel werd door de AC 200-1T van Nederhoff opgehesen langs het dode punt zodat de LR 1750 deze verder kon trekken met zijn hijsdraad.

Vervolgens konden de tuistangen vastgezet worden, werd het haakblok ingeschoren en kon de kraan omhoog.

Ondertussen was men ook bezig om de SPMT samen te stellen, in dit geval was voor een dubbele Scheurle 12 lijner gekozen voor de stabiliteit. Elke lijn was opgebouwd uit powerpack - 6 lijner - spreaderbeam - 6 lijner.

Tussendoor waren ook beide AC 650's gearriveerd welke de tanken weer zouden gaan plaatsen.

Deel 2Deel 3

  Design en Vormgeving: Emiel - © 2004 - All rights reserved. (best weergegeven bij een resolutie van 1024 x 768)