Horizontaal en verticaal transport

Home
Kranen

American
Demag
Faun
Gottwald
Grove
Krupp
Liebherr
Sennebogen
Spierings
Overige

Vrachtauto's
Evenementen
Mammoet
Wat is er nieuw?
Wat komt er?
Links
Over mij & contact
Wallpapers
Gastenboek



TC 2800-1 Ulferts & Wittrock.

Begin September 2007 moesten er in Rotterdam twee spanten geplaatst worden voor de uitbreiding van een school. Gewicht van de spanten bedroeg zo'n 115t en de verste moest geplaatst worden op 48m vlucht.

Oorspronkelijk zou Mammoet het werkuitvoeren met een LR 1750 maar er was geen kraan beschikbaar dus werd Ulferts & Wittrock met de TC 2800-1 ingehuurd.

De TC was net enkele weken oud.

De kraan welke de TC opgebouwd had was deze AC 160-2 nr 1155 van Mammoet.

Omdat er op grote vlucht gewerkt moest worden werd de kraan maximaal ingezet, dus met het maximale superliftballast van 300t.

Een flinke stapel!

De spanten werden per drijvende bok aangevoerd en met SPMT's binnen het bereik van de kraan gereden. Als staartkraan diende een GMK 5200 en een LTM 1250-6.1. Omdat de spanten over de metrobaan gehesen moesten worden diende het werk 's nachts uitgevoerd te worden.

Nadat het spant tussen de gebouwen opgepakt was kon er met ingetrokken superliftmast net langs het gebouw gezwenkt worden.

Om de benodigde vlucht te halen werd het superlift ballast aangekoppeld.

Hier hing het spant bijna op zijn eindbestemming.

Nadat beide spanten geplaatst waren kon begonnen worden met het afbreken van de kraan, ook allemaal erg krap.

De kraan werd afgebroken door de GMK 5130-1 van Mammoet.

En weer onderweg naar Duitsland voor de volgende windmolens.

Tot slot nog een fraaie stuurfoto.

Go to Top

  Design en Vormgeving: Emiel - © 2004 - All rights reserved. (best weergegeven bij een resolutie van 1024 x 768)